UNESCO
UNESCO NA NAŠI ŠOLI
Naša šola je članica mreže UNESCO pridruženih šol (angl. UNESCO Associated Schools Network, krajše ASPnet), ki deluje pod okriljem Organizacije združenih narodov za izobraževanje, znanost in kulturo.
ASPnet, ustanovljen leta 1953, povezuje izobraževalne ustanove po vsem svetu. Slovenija je postala del te velike globalne družine leta 1993, ko je bila zaradi izjemne vloge pri sprejemu beguncev iz vojskujoče se Jugoslavije, kot prva slovenska šola v mrežo sprejeta Osnovna šola Cirila Kosmača iz Pirana. Danes globalna mreža z več kot 11.000 pridruženimi šolami v več kot 180 državah podpira:
- pripadnost globalni skupnosti in kulturi miru ter nenasilja,
- trajnostni razvoj in trajnostni življenjski slog,
- medkulturno učenje in spoštovanje kulturne raznolikosti in dediščine.
ASPnet – gonilo inovacij in kakovostnega izobraževanja – je priznan kot učinkovito orodje za doseganje ciljev trajnostnega razvoja (angl. Sustainable development goals, krajše SDG), še posebej točke 4.7 četrtega cilja trajnostnega razvoja – Izobraževanje 2030.
PROJEKTI
Vsako leto se udeležimo nacionalnih in mednarodnih projektov, ki potekajo po Sloveniji. Z njimi spoznavamo slovensko pokrajino in življenje sovrstnikov ter sklepamo prijateljstva.
UNESCO PROJEKT GOZD IN NARAVNO OKOLJE SKOZI OTROKOVE OČI
Tudi v letošnjem šolskem letu smo se prijavili na Unesco projekt Gozd in naravno okolje skozi otrokove oči. Mentorici sta Manca Mihelčič in Monika Pogačar z 2.a-razredom, torej veselo nadaljujeta tradicijo od lani. Med drugim so obiskali Arboretum Volčji Potok, opazovali drevesa in njihove plodove/cvetove skozi letne čase, se ustavljali ob Kamniški Bistrici in jo občudovali, uživali na peščeni plaži, nabirali kamenčke, liste ali kose lesa zanimivih oblik, si sami pripravili malico in pijačo za na poti, srečevali lokalne prebivalce in z njimi poklepetali, ponavljali oblike, števila, vremenske pojave, imena živali, rastlin in pojmov, tudi praznikov, prebirali knjigo Bodi drevo, iskali najboljši razgled na Triglav, poslušali ptičje petje in ugotavljali, kdo poje, se poučili o uporabi mlinov, peli pesmi, urili natančno poslušanje, opazovanje in spomin, delali poskuse, pospravili za seboj, hodili po vilinski poti, iskali in prepoznavali sledi, plezali v breg, upoštevali prometne znake o zapori poti zaradi poplav, merili sence, preskakovali potoček, prečkali travnike, opazovali jez, prevračali kozolce in se nasploh zabavali. Poglejte si nekaj utrinkov na pričujočih fotografijah.
Mentorici: Manca Mihelčič in Monika Pogačar
Avtorica fotografij: Manca Mihelčič
Zapisala: Simona Jeran, Unesco